Wiele jest sposobów na omawianie lektur. Niektórzy tworzą komiksy, inni przygotowują lapbooki lub książki obrazkowe. Uczniowie klas ósmych w ramach realizacji projektu edukacyjnego z języka polskiego zamknęli treść lektury „Syzyfowe prace” w pudełku. Zadanie projektowe polegało na tym, aby przynieść w swoich pudełkach pięć przedmiotów łączących się z treścią lektury, nad którą pracowaliśmy. Dzięki takiemu zadaniu młodzi ludzie nie tylko mieli szansę wykazać się pomysłowością, udowodnić, że znają treść lektury, ale przede wszystkim poćwiczyć umiejętność argumentowania. Każdy zaprezentował swoje pudełko i opowiedział, dlaczego zdecydował się na takie, a nie inne rzeczy. Uzasadnienie wyboru, w formie pisemnej, zostało również umieszczone w pudełku. Jeszcze tylko do poniedziałku można obejrzeć prace uczniów klas ósmych znajdujące się na wystawie w holu szkoły.
Paulina Marcinkowska